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Florentine Mulsant [en]

Florentine Mulsant is a French composer born in 1962. She studied the traditional disciplines (harmony, counterpoint, fugue, analysis and orchestration) at the Conservatoire National Superieur de Musique in Paris for twelve years. After the 1st Prize in composition at the Schola Cantorum in 1987 with Allain Gaussin she followed the instructions of Franco Donatoni at Academia Chigiana in Siena (Italy) and perfected with Alain Bancquart.

From 1991 to 1998 she was a professor music writing at the University of Paris IV – Sorbonne, and since then has dedicated her entire time to composition.

Winning many international competitions of composition, many of her works are commissioned and performed by soloists and orchestras (Lise de la Salle, le Quatuor Debussy, le Quatuor Manfred, le Quatuor Terpsycordes, Vahan Mardirossian, Laure Favre Kahn, Lyonel Schmit, Hélène Schmitt, Henri Demarquette, Raphaël Pidoux, Boris Andrianov, Laurent Korcia, Anne Queffélec, Romain Leleu, Lise Berthaud, Adam Laloum, Ensemble Sequenza 9.3, Orchestre Philharmonique de Radio – France, Orchestre Colonne, Orchestre National d’Ile de France, Orchestre de Chambre de Genève, Orchestre National de Chambre d’Arménie, Orchestre des Pays de Savoie, Orchestre National de Caen, Orchestre Philharmonique de Trêves) and at major international festivals in France (Festival d’Auvers sur Oise, Festival d’Ambronay, Festival Présences, Festival Radio – France Montpellier), Germany (Beethoven Festival in Bonn), Switzerland, United States, in Taiwan and Chile.

The French music label Triton included one of her compositions on the CD Musique Française au Féminin. In 2007 the label Ar Re-Se published a monographic CD with her chamber music works with the Cello Sonata op. 27 played by Henri Demarquette.

In 2011 she was awarded to the Prix Nadia et Lilli Boulanger of the Académie des Beaux-Arts.

In 2013 a new Cd from the label Maestria with the first Symphony for strings op. 32 and the 24 Préludes for piano op. 38 has been recorded by Vahan Mardirossian as a conductor and pianist. In June 2014 she is the guest composer invited during all the duration of the Festival d’Auvers sur Oise. In August 2014 she is invited in Santiago of Chile for the 6th International Meeting of Contemporary Music. In 2015 she is appointed as Composer in Residence at Marseille National Conservatory.

Influenced by the French School of the 20th century of Debussy, Ravel, Messiaen and Dutilleux, her musical style is characterized by a great musical expressionism.

→ F. Mulsant’s website  → http://www.florentinemulsant.com/en/

Traductions → [English]

Florentine Mulsant [fr]

Compositeur française née en 1962, Florentine Mulsant a étudié les disciplines traditionnelles (harmonie, contrepoint, fugue, analyse et orchestration ) au Conservatoire national Supérieur de Musique de Paris durant douze années. 1er Prix de composition à la Schola Cantorum en 1987 auprès d’Allain Gaussin, elle suit l’enseignement de Franco Donatoni à l’Academia Chigiana à Sienne (Italie) et se perfectionne auprès d’Alain Bancquart.

L’enseignement de l’écriture musicale lui a d’ailleurs été confié à l’Université de Paris IV – Sorbonne de 1991 à 1998 ; depuis elle se consacre entièrement à la composition.

Primée de nombreux concours internationaux de composition, ses œuvres sont commandées et jouées par des solistes et orchestres de renom (Lise de la Salle, le Quatuor Debussy, le Quatuor Manfred, le Quatuor Terpsycordes, Vahan Mardirossian, Laure Favre Kahn, Lyonel Schmit, Hélène Schmitt, Henri Demarquette, Raphael Pidoux, Boris Andrianov, Laurent Korcia, Anne Queffélec, Romain Leleu, Lise Berthaud, Adam Laloum, Ensemble Vocal Sequenza 9.3,Orchestre Philharmonique de Radio – France, Orchestre Colonne, Orchestre National d’Ile de France, Orchestre de Chambre de Genève, Orchestre National de Chambre d’Arménie, Orchestre des Pays de Savoie, Orchestre National de Caen, Orchestre Philharmonique de Trêves) et lors de grands festivals internationaux en France (Festival d’Auvers-sur-Oise, Festival d’Ambronay, Festival Présences, Festival Radio – France Montpellier), en Allemagne (Festival Beethoven à Bonn), en Suisse ou encore aux États-Unis, à Taiwan et au Chili.

Après avoir participé à un disque de Musique Française au Féminin (label Triton), elle signe en 2007 un disque monographique chez Ar Re-Se réunissant quatre œuvres de musique de chambre dont la Sonate pour violoncelle op. 27 interprétée par Henri Demarquette.

En 2011 elle s’est vue attribuer le Prix Nadia et Lilli Boulanger de l’Académie des Beaux – Arts. En 2013 est sorti chez Maestria l’enregistrement de la première Symphonie pour cordes op. 32 ainsi que les 24 Préludes pour piano op. 38, interprétés par Vahan Mardirossian.

En juin 2014 elle est le compositeur invité pour tout la durée du Festival d’Auvers-sur-Oise. Elle est également invitée comme compositeur français en août 2014 à Santiago du Chili pour les 6 es Rencontres Internationales de Musique Contemporaine. En 2015 elle a été nommée Compositeur en Résidence au Conservatoire de Marseille.

Influencé par l’École française du XX e siècle notamment Debussy Ravel, Messiaen et Dutilleux, son style musical se caractérise par une grande expression musicale.

→ Site web de F. Mulsant  → http://www.florentinemulsant.com/

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Richard Dubugnon [en]

Richard Dubugnon was born in Lausanne (Switzerland) in 1968 and has both Swiss and French nationalities. He started music at the age of 20, after reading History in Montpellier (France) and was accepted in 1992 at the Paris Conservatoire, where he graduated in Double Bass, Counterpoint and Fugue. Richard studied Composition at the Royal Academy of Music in London with Paul Patterson, from which he graduated in with a DipRAM and a Mmus degree, before becoming a Composition Fellow. When he returned to France, he became the recipient of the Pierre Cardin Prize from the Académie des Beaux Arts in Paris.



In 2009 he was awarded the Grand Prix Lycéen and in 2014 he received the Swiss Prix Culturel Vaudois. In 2015, his career was crowned by the SACEM Grand Prix of Symphonic music, the French royalties collection society. Qualified as “driven by a playful modern sensibility” by the New York Times, Richard’s music is championed by artists such as Janine Jansen, Katia et Marielle Labèque, Gérard Caussé, Renaud & Gauthier Capuçon, Xavier de Maistre, Jean-Yves Thibaudet, Max Rysanov et Thierry Barbé.

In 2013-14 Richard was composer-in-residence with the Orchestre de Chambre de Lausanne. In 2016- 17, he will be in residence with the Musikkollegium Winterthur and in 2017-18 with the Orchestre de la Suisse Romande, for their centenary. Other projects include commissions with the Orchestra de l’Accademia Santa Cecilia and Sir Antonio Pappano, in Rome and an European tour (2017).

Richard has been involved with many educational projects in the U.K., the U.S. and France and has several years experience of teaching Composition, in places such as the Royal Academy of Music and the Purcell School in London. He has created successful creative projects for children with no access to musical education. He is also a fine double bass player who is often sought after as a recitalist and chamber musician. He played sub with the Opéra de Paris orchestra and the Orchestre de la Suisse Romande. He directs a collection of double bass music with the publisher Gérard Billaudot.

→ R. Dubugnon’s website  → http://richarddubugnon.com/

Traductions → [English]

Richard Dubugnon [fr]

Richard Dubugnon est né à Lausanne en 1968. Après des études d’Histoire, il se consacre à la Musique à l’âge de vingt ans et débute la contrebasse et l’écriture. Il est reçu au Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris où il obtient des Premiers Prix en Contrepoint et Contrebasse. Il obtient un Master de Composition à la Royal Academy of Music de Londres, où il vit et enseigne pendant sept ans. De retour en France, il y reçoit le Prix de la Fondation Nadia et Lili Boulanger, le Prix Pierre Cardin de l’Académie des Beaux Arts et le prix de la Fondation Groupe de Banque Populaire.

En 2009, il reçoit le Grand Prix des Lycéens ; en 2014, le Prix Culturel Vaudois Musique. En 2015, sa carrière est couronnée du Grand Prix de la SACEM pour la musique symphonique.

Décrite par le New York Times en 2011 comme "conduite par une sensibilité moderne et ludique", la musique de Richard Dubugnon est jouée dans le monde entier par de nombreux artistes tels que Janine Jansen, Katia et Marielle Labèque, Gérard Caussé, Renaud et Gauthier Capuçon, Xavier de Maistre, Jean-Yves Thibaudet, Max Rysanov et Thierry Barbé.

En 2013-14, Richard a été compositeur en résidence avec l’Orchestre de Chambre de Lausanne. En 2016- 17, il sera en résidence avec le Musikkollegium Winterthur puis en 2017 avec l’Orchestre de la Suisse Romande, à l’occasion de son centenaire. D’autres projets incluent des créations avec l’Orchestre de l’Accademia Santa Cecilia et son chef Antonio Pappano (2017). Son éditeur principal est Peters.

En tant que contrebassiste, il s’est souvent produit en concert de musique de chambre et en tant que tuttiste remplaçant avec l’Opéra de Paris et l’Orchestre de la Suisse Romande. Il dirige une collection Contrebasse aux éditions Gérard Billaudot (Paris). Richard a également enseigné plusieurs années dans des institutions telles que la Royal Academy of Music et la Purcell School (Royaume Uni) et il a participé à de nombreuses actions pédagogiques en France, aux États-Unis et au Royaume-Uni, notamment auprès d’enfants de zones difficiles n’ayant pas accès à la musique.

→ Site web de R. Dubugnon  → http://richarddubugnon.com/